Liittokokous 2018

Tältä sivulta löydät kaikki Vihreiden nuorten liittokokoukseen liittyvät infot ja asiakirjat.

Vihreiden nuorten liittokokous järjestetään Lahdessa 23.-25.11.2018. Tarkempi paikka ilmoitetaan osallistujille sähköpostitse.

Kokouksen alustava ohjelma

16.00 Kokous päättyy
Siivousta ja kotimatkalle

Asiakirjat
Liittokokouksessa käsitellään seuraavat asiakirjat:

Sääntömuutos
Toimintasuunnitelma 2019
Jatkuvan toiminnan kuvaus 2019
Talousarvio 2019
Ympäristöpoliittinen ohjelma
Vaaliohjelma 2019
Tilinpäätös ja toimintakertomus 2017
Perustulopamfletti (hallituksen hyväksymä, tuodaan tiedoksi)
Liittokokouksen menettelytapasääntö
Liittokokouskannanotto

Henkilövalinnat
Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto valitsee liittokokouksessa toisen tasa-arvoisen puheenjohtajan kaudelle 2019-2020 sekä kymmenen liittohallituksen jäsentä. Lisäksi hallituksessa jatkaa toinen tasa-arvoinen puheenjohtaja Sameli Sivonen (kausi 2018-2019).

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto valitsee liittokokouksessa puheenjohtajan kaudelle 2019-2020. Liitolla on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa, joiden kaudet ovat kahden vuoden pituisia. Puheenjohtajat valitaan vuorovuosin.

Tutustu puheenjohtajaehdokkaisiin!

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto valitsee liittokokouksessa kymmenen liittohallituksen jäsentä kaudelle 2019.

Tutustu liittohallitusehdokkaisiin!

Sekä puheenjohtajaehdokkaaksi että liittohallitusehdokkaaksi voi asettua vielä ennen liittokokousta sekä liittokokouksessa. Tarkempia infoja voi kysyä: pääsihteeri Salla Merikukka / salla.merikukka@vihreatnuoret.fi

Hakija! Tsekkaa myös ohjeita hakijalle!

Liittokokousedustajien nimeäminen, ilmoittautuminen ja muut käytännön asiat
Jäsenjärjestöt nimeävät omat edustajansa liittokokoukseen, liiton henkilöjäsenet taas omat edustajansa liittokokoukseen.

Jäsenjärjestöjen ja henkilöjäsenten varsinaisiksi liittokokousedustajien määräksi on vahvistettu seuraava sääntöjen mukaan laskettu paikkajako:

Henkilöjäsenet 10
Aaltovihreät 4
Espoon vihreät nuoret 5
HYYn Vihreät 8
Helsingin Vihreät Nuoret 16
Joensuun vihreät nuoret 4
Jyväskylän vihreät nuoret 7
Kuopion vihreät nuoret 4
Lahden vihreät nuoret 4
Lapin vihreät nuoret 4
Oulun vihreät nuoret 5
Tampereen Vihreät nuoret 10
Turun vihreät nuoret 11
Vaasan vihreät nuoret 4
Vantaan vihreät nuoret 4
(Yhteensä 100 edustajaa)

Jäsenjärjestöt ilmoittavat liittokokousedustajansa kootusti valtakirjan kautta. Lisäksi kaikkien osallistujien tulee ilmoittautua ilmoittautumislomakkeen kautta. Valtakirjat tarkastetaan perjantaina 17.00-17.30 (sekä lauantaina 9.30-10.00 niiden järjestöjen osalta, jotka eivät pääse paikalle perjantaina). 1 valtakirja / järjestö. Järjestön edustajat saavat äänestyslipukkeet valtakirjaa vastaan sen jälkeen, kun valtakirja on toimitettu. Mikäli valtakirjaa ei toimiteta, ei äänestyslipukkeita voida luovuttaa.

Lataa valtakirjapohja tästä:

Valtakirja (1-6 edustajaa)
Valtakirja (7-16 edustajaa)

Ilmoittautumislomake
Jokaisen liittokokousedustajan, varaedustajan ja liittokokoukseen paikalle tulevan tulee täyttää ilmoittautumislomake, jotta tiedämme keitä paikalle on tulossa ja osaamme varautua oikealla määrällä aamupalaa ja majoitustilaa. Tarkemmat liittokokousinfot toimitetaan ilmoittautuneille. Täytä ilmoittautumislomake 9.11.2018 mennessä.

Liittokokoukseen osallistuminen on maksutonta. Vihreät nuoret korvaa matkakulut varsinaisille kokousedustajille alla olevan ohjeen mukaisesti.

Saapuminen ja matkakorvaukset
Vihreät nuoret korvaa lippuja vastaan jäsenjärjestöjen ja henkilöjäsenten varsinaisten liittokokousedustajien matkat halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan. Korvausten ehtona on 75 prosentin osallistuminen kokoukseen. Korvaukset on haettava yhden kuukauden kuluessa kokouksesta. Mahdollisten varaedustajien matkakuluista järjestö on vastuussa itse. Tarkemmat ohjeet matkakorvausten hakemisesta löytyy nettisivuilta: vihreatnuoret.fi/matkakorvausohjeet

Majoitus
Kaikille osallistujille tarjotaan mahdollisuus lattiamajoitukseen. Majoitus tapahtuu liittokokouspaikalla ja majoittujat tarvitsevat oman patjan tai makuualustan sekä makuupussin tai peiton ja petivaatteet. Majoitukseen ilmoittautuminen tapahtuu ilmoittautumislomakkeella.

Omakustanteisesti voi majoittua myös hotellissa tai muissa majoituspaikoissa. Läheltä liittokokouspaikkaa löytyy seuraavia majoitusvaihtoehtoja:

Forenom Aparthotel Lahti

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone

Scandic Lahti City

Ruokailu
Kokouspaikalla tarjotaan molempina aamuina ilmainen kevyt aamiainen (vegaaninen). Muut ruokailut tapahtuvat omakustanteisesti.

Lisätietoja liittokokoukseen liittyen antaa:
Pääsihteeri Salla Merikukka / salla.merikukka@vihreatnuoret.fi / 050 381 4643