Liittokokous 2020

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto ry:n 28. liittokokous järjestetään pe-su 20.-22.11.2020! Liittokokous pidetään poikkeuksellisesti etänä.

Olemme päättäneet siirtää Vihreiden nuorten liittokokouksen kokonaan etätapahtumaksi, jotta voimme taata kaikille osallistujille turvallisen tapahtuman. Olemme koko syksyn ajan tarkkailleet koronavirustilanteen kehitystä sekä keskustelleet tiiviisti Oulun kaupungin ja paikallisten terveysviranomaisten kanssa tilanteesta. Oulun tartuntatautitilanne on pahentunut huomattavasti viime viikkoina, ja osallistujien turvallisuuden takaamiseksi olemme päättäneet siirtää liittokokouksen täysin etätapahtumaksi.

Teemme kuitenkin kaikkemme, että myös etäkokous on kaikille osallistujille mahdollisimman antoisa ja yhteisöllinen kokemus!

Etätapahtuma on kaikille osallistujille ilmainen, ja palautamme osallistumismaksun kaikille sen jo maksaneille 15.11. mennessä. Mikäli olet ilmoittautunut tapahtumaan, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Mikäli koko delegaatiosi ei ole vielä ilmoittautunut, kehota heitä ilmoittautumaan liittokokoukseen mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 6.11. mennessä tällä lomakkeella. Ilmoittautuneille on saapunut infokirje 7.11. Yhdistyslain mukaisesti tarjoamme myös mahdollisuuden osallistua liittokokoukseen paikan päällä osallistujan näin vaatiessa. Mikäli haluat osallistua kokoukseen paikan päällä, ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteessa liittari@vihreatnuoret.fi.

Kokouksessa käsitellään vuoden 2019 toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus sekä vastuuvapauden myöntäminen tili- ja vastuuvelvollisille, hyväksytään toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2021, kuntavaaliohjelma ja strategia 2021-24, valitaan tilintarkastaja ja varatilintarkastaja sekä valitaan puheenjohtaja ja liittohallitus vuodelle 2021. Tämän lisäksi käsitellään määräaikaan mennessä tulleita aloitteita ja muutoksia ohjelmiin.

Osallistumislinkki ja -väline ilmoitetaan osallistujille. Tämän lisäksi kokousta voi seurata julkisen striimin kautta.

Tällä sivulla löydät jatkuvasti päivittyvää tietoa liittokokouksesta.

Tärkeät linkit:

Infoa paikkajaosta
Infoa vaaleista
Infoa kommentointikierroksesta
Facebooktapahtuma
Ilmoittaudu PJ-vaaleihin
Ilmoittaudu hallitusvaaleihin
Ilmoittaudu liittokokousedustajaksi
Maksa osallistumismaksu
Lähetä liittokokousaloite
Tee muutos ohjelmiin

Kysyttävää?

Ole yhteydessä osoitteeseen liittari@vihreatnuoret.fi tai puhelimitse Bicca Oliniin (040 352 5232) tai Jesse Kareiseen (045 139 3999).

Vaalit

Liittokokouksessa 2020 valitsemme yhden (1) täysipäiväisen liiton puheenjohtajan kahdeksi vuodeksi (2021-22) sekä kymmenen (10) hallituksen jäsentä vuodeksi 2021.

Lue lisää vaaleista tästä.

Aikataulu ja deadlinet

Ennen liittokokousta

7.11. Infokirje ja kokousasiakirjat osallistujille saapuu

10.11. klo 17.30 Liittokokouskoulutus

17.11. Osallistumislinkki ja -ohjeet liittokokoukseen saapuu

Liittariperjantai

20.11. klo 17.30 Liittokokous avataan

20.11. klo 18.40 Viimeinen mahdollisuus ilmoittautua puheenjohtajavaaleihin

20.11. klo 21.00 Liittokokous siirtyy tauolle

20.11. klo 21.15 Vapaamuotoinen iltaohjelma alkaa

Liittarilauantai

21.11. klo 09.30 Liittokokous jatkuu

21.11. klo 15.55 Viimeinen mahdollisuus ilmoittautua hallitusvaaleihin

21.11. klo 16.40 Viimeinen mahdollisuus tehdä muutosesityksiä asiakirjoihin ja hallituksen esityksiin

21.11. klo 17.20 Liittokokous siirtyy tauolle

21.11. klo 18.00 Iltatyöryhmien liittymislinkit ja -ohjeet saapuu

21.11. klo 18.15 Iltatyöryhmät alkaa

21.11. klo 20.30 Vapaamuotoinen iltaohjelma alkaa

Liittarisunnuntai

22.11. klo 09.30 Liittokokous jatkuu

22.11. klo 15.30 Liittokokous loppuu

Liittokokouksen jälkeen

29.11. Viimeinen päivä vastata palautelomakkeeseen

Esityslista ja liitteet

Kaikki liittokokouksen asiakirjat löytyvät tästä. Sivu on suojattu salasanalla, joka on toimitettu jäsenille. Asiakirjoja ei saa levittää järjestön ulkopuolelle ennen liittokokousta. Mikäli et löydä salasanaa, ole yhteydessä osoitteeseen liittari@vihreatnuoret.fi

Liittokokousedustajien nimeäminen ja ilmoittautuminen

Jäsenjärjestöt nimeävät edustajansa omien sääntöjensä määräämällä tavalla. Jokaisen jäsenjärjestö paikkamäärä löytyy tästä. Yhdistyksen sääntöjen mukaisten nimenkirjoittajien allekirjoittama valtakirja toimitetaan sähköpostilla osoitteeseen liittari@vihreatnuoret.fi viimeistään 10.11. Valtakirjapohja löytyy tästä. Kopioi tiedosto itsellesi. Täytä valtakirja vaihtamalla pinkissä ja boldatulla merkatut tiedot paikkansapitäviin tietoihin, lisää niin monta riviä kun tarvitsette. Tulosta ja allekirjoita tai lisää digitaliset allekirjoitukset jäsenjärjestön sääntöjen mukaisesti. Skannaa tai tallenna PDF-muodossa, ja lähetä. Mikäli tarvitset apua valtakirjan täyttämiseen, ole yhteydessä osoitteeseen liittari@vihreatnuoret.fi.

Henkilöjäsenet ovat nimenneet edustajana kokouksessa 26.10. Henkilöjäsenet ovt saaneet kutsun kokoukseen ja ohjeet liittokokousedustajaksi hakemiseen.

Liittokokouksen turvallisuus

Olemme koronatilanteen vuoksi joutuneet siirtämään liittokokousta etäkokoukseksi.