Nuori vihreä vaikuttaja -kurssi

Nuori vihreä vaikuttaja -kurssi on juuri sinua varten, jos haluat muuttaa maailmaa. Kurssi rohkaisee sinua löytämään oman tapasi ja kanavasi vaikuttaa yhteiskunnan eri tasoilla niin Suomessa kuin Euroopan Unionissa. Kurssin aikana tutustut vihreisiin arvoihin, tapaat poliitikkoja, järjestövaikuttajia, median sekä yritysmaailman edustajia, sekä toki ison joukon samanhenkisiä nuoria. Opit miten ja missä päätöksiä tehdään, kuinka asioihin vaikutetaan ja miten politiikan keinoin voi luoda yhdenvertaista, kestävää ja hyvinvoivaa yhteiskuntaa.

NVV-kurssi sisältää viisi koulutusviikonloppua Suomessa sekä reilun viikon mittaisen kurssimatkan Brysseliin. Kurssin hinta on 220 euroa, joka sisältää matkat ja tarvittaessa majoituksen kotimaan tapaamisiin, Brysselin matkan ja majoituksen sekä kurssimateriaalin. Kurssille voivat hakea 15–25-vuotiaat vihreistä teemoista kiinnostuneet nuoret ja opiskelijat. Osallistuminen ei edellytä Vihreiden nuorten tai Vihreiden jäsenyyttä, sillä kurssi on ensisijaisesti suunnattu nuorille, joilla ei vielä ole aiempaa kokemusta Vihreiden toiminnasta. Haku kurssille tapahtuu yleensä elo- tai syyskuussa ja kurssille valitaan 25 osallistujaa. Kurssi järjestetään yhteistyössä europarlamentaarikko Heidi Hautalan, Vihreä Sivistys- ja Opintokeskus Vision sekä Euroopan vihreän säätiön GEF:n kanssa.

Lisätietoja kurssista:
Riikka Aartola