Puheenjohtajaehdokkaat

Puheenjohtajaehdokkaat liittokokouksessa 2019

Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto ry valitsee toisen tasa-arvoisen puheenjohtajan kaudelle 2020-2021 liittokokouksessaan 22.-24.11. Seinäjoella. Puheenjohtajan paikkaa ovat ilmoittaneet tavoittelevansa:

Brigita Krasniqi

Brigita Krasniqi, 22
Tampereen vihreät nuoret

Mä olen Brigita, Briksu. 22-vuotias opiskelija ja feministi.

Haen Vihreiden nuorten puheenjohtajaksi tänä vuonna sillä haluan olla tekemässä maailmasta ja Suomesta oikeudenmukaisempaa yhdessä vihreiden nuorten kanssa.
Me olemme liike, jossa jokaisella on mahdollisuus tulla kuulluksi. Liike, joka puolustaa ihmisoikeuksia ja feminismiä. Torjuu köyhyyttä ja puolustaa hyvinvointivaltiota. Marssii ilmastomarsseilla ja uskaltaa vaatia riittäviä toimia ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Liike, joka uskaltaa haastaa eikä hyväksy olemassa olevia syrjiviä rakenteita. Nämä ovat minulle tärkeitä arvoja politiikassa.

Tällä hetkellä toimin Vihreiden nuorten varsinaisena edustajana Vihreiden puoluevaltuuskunnassa. Olen myös toiminut Vihreiden nuorten hallituksessa ja jäsenjärjestön hallituksessa. Puoluepolitiikan lisäksi olen ollut perustamassa antirasistista ja feminististä järjestöä Fem-R.

Puheenjohtajana haluaisin pitää huolta järjestön aktiivien jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Meidän on yhdessä luotava sellaista järjestökulttuuria, jossa kukaan ei jää yksin.

Lisää ehdokkaasta:
Instagram: @brigitakrasniqi
Twitter: @brigitakrasniqi

Coel Thomas

Coel Thomas, 25
Helsingin vihreät nuoret

Olen 25-vuotias sosiologian maisteri Helsingistä. Liityin Vihreisiin kuusi vuotta sitten ja toimin silloin Nuhevin hallituksessa ja Ozan Yanarin eurovaalikampanjassa ennen kuin muutin opiskelemaan Alankomaihin. Palasin sieltä viime jouluna ja olen tänä vuonna ollut tekemässä Alviina Alametsän euro- ja eduskuntavaalikampanjoita. Suoritan nyt siviilipalvelusta ulkoministeriön Afrikan ja Lähi-idän osastolla.

Vihreät nuoret on minulle rakas järjestö ja pyrkisin sen puheenjohtajana olemaan rohkea, avoin ja osallistava. Haluan olla tekemässä Vihreistä nuorista entistä inklusiivisemman järjestön sekä tehokkaamman vaaliorganisaation. Näin me teemme yhdessä Vihreistä Suomen suurimman puolueen 2020-luvulla ja Suomesta maailman parhaimman hyvinvointivaltion sekä johtajan ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa.

Optimismi ennen pessimismiä, rakkaus ennen vihaa ja toimeliaisuus ennen toimettomuutta!

Lisätietoa kampanjasta saat some-sivuiltani.

Lisää ehdokkaasta:

Instagram: @coelthomas