Tule mukaan Vihreiden nuorten työryhmiin!

Vihreiden nuorten temaattiset työryhmät tarjoavat Vihreiden nuorten aktiiveille paikan oppia ja kehittää omaa osaamista työryhmän temaattisen aiheen ympärillä. Työryhmätoiminta koostuu mielenkiintoisista vierailuista, tapahtumista ja keskustelutilaisuuksista tiettyyn teemaan keskittyen. Työryhmiin voi hakea mukaan, vaikka ei vielä olisikaan Vihreiden nuorten jäsen. Pelkkä kiinnostus toimintaa kohtaan riittää!

Työryhmien haku on auki yleensä vuodenvaihteessa, mutta toimintaan pääsee myös mukaan kesken vuoden ottamalla yhteyttä toimistoon! Työryhmien kausi on yksi kalenterivuosi. Työryhmien työskentely ja aktiivisuus riippuu pitkälti työryhmästä itsestään, mutta tapaamisia tai kokouksia on noin kuusi kertaa vuodessa. Työryhmien jäsenille korvataan matkat työryhmän tapaamisiin ja niihin voi pääasiassa osallistua myös etäyhteydellä.

Haluatko mukaan työryhmiin? Ota yhteyttä järjestösuunnittelija Laura Haikoseen!

Vuonna 2024 Vihreissä nuorissa toimii seuraavat työryhmät:

Koulutuspoliittinen työryhmä

Puheenjohtajat Teemu Kovanen ja Hilla Honkanen

Koulutukseen ja opiskeluun liittyvät kysymykset kaikilla koulutusasteilla (yliiopistot, ammattikorkeakoulut, lukiot, ammatilliset oppilaitokset, peruskoulu), varhaiskasvatus, vihreä opiskelijatoiminta ja sen tukeminen, opiskelijan toimeentulo, korkeakoulujen opiskelija- ja ylioppilaskuntien edustajistovaalit.

Sosiaalipoliittinen työryhmä

Puheenjohtaja Jenna Jourio ja Okko Karvonen

Käsiteltäviä aiheita mm. työ, toimeentulo, sosiaaliturva, julkinen talous, eläkkeet, asuntopolitiikka & terveyspolitiikka.

Ympäristöpoliittinen työryhmä

Puheenjohtaja Sonja Naalisvaara ja Aino Rönkä

Ympäristölainsäädäntö, ympäristönsuojelu, luonnon monimuotoisuus, ilmastonmuutos, päästöt, energiapolitiikka.

Talouspoliittinen työryhmä

Puheenjohtaja Unna Eteläinen ja Julia Liljegren

Verotus, kestävä talouskasvu, kohtuutalous, julkinen talous, työllisyys, kulutus, tulot.

Kansainvälisten asioiden työryhmä

Puheenjohtaja Eero Kivistö ja Matias Mena

EU, kansainväliset suhteet, konfliktit, ihmisoikeudet.