Vihreiden nuorten liittokokous järjestetään tulevana viikonloppuna 20.11.–22.11.

Marraskuun kolmantena viikonloppuna Vihreiden nuorten liittokokous järjestetään etänä. Viikonlopun aikana valitaan Vihreille nuorille toinen tasa-arvoinen puheenjohtaja vuosille 2021–2022 ja liittohallitus vuodelle 2021. Liittokokouksessa esitellään myös Vihreiden nuorten uusi asepalvelusmalli, joka tähtää vapaaehtoisuuteen ja syrjimättömyyteen perustuvaan maanpuolustukseen.

Liittokokouksessa valitaan helsinkiläisen Amanda Pasasen tilalle uusi puheenjohtaja vuosille 2021–2022. Vihreillä nuorilla on kaksi tasa-arvoista puheenjohtajaa, jotka valitaan kahden vuoden kaudeksi vuorovuosin. Liiton puheenjohtajaksi vuosille 2021–2022 ovat ehdolla Oona Käyhkö, 23 (Helsinki), Peppi Seppälä, 27 (Espoo) ja Coel Thomas, 26 (Helsinki). Puheenjohtajaparina vuoden 2021 ajan jatkaa tamperelainen Brigita Krasniqi.

Liittohallitukseen ovat asettuneet ehdolle seuraavat henkilöt:

Jami Haavisto, 22 (Helsinki)
Elina Huttunen, 19 (Turku)
Onni Härkönen, 20 (Tampere)
Paula Karhunen, 24 (Helsinki)
Tuomo Kondie, 27 (Tampere)
Konsta Lindi, 20 (Helsinki)
Anni Mylläri, 24 (Espoo)
Jere Ollila, 20 (Helsinki)
Wilma Poutanen, 22 (Joensuu)
Silja Susilahti, 25 (Helsinki)

Liittokokouslähetystä on mahdollista seurata Vihreiden nuorten YouTube-kanavalta sekä Facebookista.

Vihreiden nuorten Facebook: www.facebook.com/vihreatnuoret

Vihreiden nuorten YouTube-kanava.

Liittokokouksen aikataulua voi tarkastella Vihreiden nuorten verkkosivuilla:

Lisätiedot, haastattelupyynnöt:
Kia Katjos, viestintäsuunnittelija